Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, BeReal, Threads… Máme toľko sociálnych sieti, tak načo nám je LinkedIn? LinkedIn nie je len ďalšia sociálna sieť. Je to unikátna platforma, kde sa stretávajú ľudia z celého sveta s jedným spoločným cieľom. Ľudia tu chcú rozvíjať svoju kariéru a navzájom sa inšpirovať. Či už si na začiatku svojej kariérnej cesty alebo hľadáš inšpiráciu z oblasti, ktorou sa chceš kariérne či osobnostne uberať, LinkedIn ti pomôže zviditeľniť sa pred potenciálnymi zamestnávateľmi a spojiť s ľuďmi, s ktorými ako osobnosť „porastieš“.
Tak ako naplno využiť jeho potenciál? Tento manuál je nie len pre tých, ktorí si pomocou LinkedInu chcú nájsť prácu či profesijne rásť. Je tiež pre tých, ktorí by chceli využiť silu LinkedInu pre svoj business. Dozvieš sa krok po kroku, ako si vytvoriť kvalitný profil, prečo je dôležité mať túto sociálnu sieť a niekoľko užitočných tipov, ktoré sme zozbierali od najväčších LinkedIn majstrov na Slovensku. Ideš do toho? Tak sa pokojne usaď a nechaj sa viesť pri budovaní tvojho LinkedIn diela.
Hneď na začiatok je dobre uviesť pozoruhodný fakt, ktorým ťa presvedčíme, že mať LinkedIn sa naozaj oplatí.
Stále to nie je dostatočná motivácia? Tak čo povieš na toto?
Aj to je dôkazom toho, že na LinkedIne nájdeš množstvo inšpiratívnych ľudí, ktorí sa s tebou môžu aspoň z časti podeliť o svoje know-how. Teraz ti prezradíme, krok po kroku, ako na to.
1. Profilová fotka je tvoja LinkedIn vizitka
Človek by povedal, že to predsa nie je žiadna veda. Veď takú profilovku máš zmáknutú na Facebooku či Instagrame. Na začiatku sme ale poznamenali, že LinkedIn nie je obyčajná sociálna sieť. Tvoja profilová fotka by mala byť o čosi viac seriózna, preto zabudni na selfie.
Odporúča sa aby:
- tvoja tvár zaberala približne 60 % z fotografie,
- fotografia mala neutrálne pozadie (žiadne fotky z dovolenky),
- si používal/a aktuálnu fotografiu (aby ťa na pohovore spoznali).
2. Nezabudni na titulnú fotografiu
Hneď po profilovej fotke, tvojich návštevníkov profilu upúta titulná fotografia. Mala by hovoriť niečo o tebe, o tvojich záujmoch či osobnosti. Prípadne tvojej aktuálnej práci. S pútavou titulnou fotografiou ostane tvoj profil dobre zapamätateľný.
3. Vytvor si z titulku jednoriadkový životopis
Tento titulok je nesmierne dôležitý. Nielen, že sa zobrazí rovno pod tvojou profilovou fotkou, ale tiež slúži ako ukážka tvojho profilu v sekcii „Ľudia, ktorých možno poznáte“, v správach, vo vyhľadávaní, pozvánkach na pripojenie, odporúčaniach a dokonca aj v Google vyhľadávaniach. Odporúčame ho preto prepísať miesto automatický prideleného titulku LinkedInom (na základe tvojej poslednej pozície či školy) na niečo tvoje – originálne.
K dispozícii máš až 220 znakov na to, aby si už prvou vetou zaujal. Zahrnúť v ňom môžeš (respektíve pre dobrý titulok musíš):
- názov pozície,
- odborné zručnosti (tzv. hardskills),
- certifikáty a úspechy,
- kľúčové slová.
Naopak, vyhni sa nadmernému využívaniu veľkých písmen, veľkému počtu emotikonov, či slangu.
4. Zažiar v sekcii „O mne“
Pozor! Dostal si sa k najhodnotnejšej časti tvojho profilu. Preto, by si mal tejto sekcii venovať dostatok času a kreativity. Máš k dispozícii až 2 000 znakov na to, aby si sa mohol s tvojimi návštevníkmi profilu podeliť o tvoj jedinečný príbeh.
Ako má vyzerať perfektná sekcia „O mne“?
Predstav svoje skutočné „JA“
Hneď na začiatku môžeš urobiť príjemný prvý dojem. Neber to ako nudný životopis, ale ako niečo, čo poukáže na tvoje všetky vydreté úspechy či odborné znalosti. Tým poskytneš náborovým pracovníkom a ostatným používateľom ochutnávku toho, čo môžu očakávať, ak ťa oslovia.
Svoje doterajšie skúsenosti prerozprávaj autenticky a s vtipom.
Málokomu sa chce v tejto uponáhľanej dobe čítať siahodlhé texty bez štipky pobavenia či zaujatia. Pomocou anekdoty môžeš prerozprávať svoje začiatky kariéry, štúdia či koníčky. Pokojne buď autentický a napíš aj o ťažších chvíľach. Návštevníci tvojho profilu, tak z teba budú cítiť otvorenosť a úprimnosť.
Držať by si sa mal/a tejto štruktúry:
1. Háčik: Veta hneď na začiatku, vďaka ktorej bude chcieť čitateľ pokračovať v čítaní.
2. Misia: Povedz čitateľom prečo robíš to, čo robíš.
3. Odbornosť a zručnosti: Povedz o sebe v čom si naozaj dobrý.
4. Úspechy: Ukáž, ako tvoje zručnosti priniesli reálne výsledky.
5. Výzva na akciu: Povedz čitateľovi čo chceš, aby urobil po prečítaní sekcie o tebe alebo pridaj tvoje kontaktné údaje.
Aj to by mala byť nie malá motivácia, aby bol tvoj profil 100% kompletný.
Inšpirovať sa môžeš ich profilmi
Michal Gula < 53 000 sledovateľov
Matúš Draganovský < 7 900 sledovateľov
Martina Novotná < 9 200 sledovateľov
Ako si v tomto článku mohol zistiť, kvalitne vyplnený LinkedIn profil bude tvojou „vizitkou“ v digitálnom svete. Táto vizitka môže ovplyvniť tvoj budúci kariérny rast, spolupráce či nové profesionálne, ale aj neformálne vzťahy. Čím viac doň investuješ času a energie, tým ľahšie prídeš k jedinečným kariérnym príležitostiam, ktoré táto sociálna sieť ponúka.
Tak neváhaj a urob ešte dnes krok vpred. Vyšperkuj svoj LinkedIn profil pomocou tipov, ktoré si sa práve dozvedel/a. Môže to byť rozhodujúci moment, ktorý zmení tvoj kariérny život.
Sledovať na LinkedIne môžeš aj nás! Dozvieš sa tam množstvo zaujímavosti a tipov zo sveta IT.
Autor: Radoslava Cuníková
Zdroje:
https://blog.hubspot.com/marketing/linkedin-profile-perfection-cheat-sheet