Jakub je skvelým príkladom, ako sa zo šikovného študenta, ktorý popri škole začal pracovať v ITAPSe, stal úspešný absolvent, o ktorého majú firmy záujem. Jakub vyštudoval odbor Multimediálne informačné a komunikačné technológie na Fakulte elektrotechniky a informatiky STU v Bratislave. Po získaní titulu Ing. mu bolo ponúknuté miesto priamo u nášho klienta z bankového sektora. Práca v ITAPSe bola pre neho dôležitým prvým krokom v kariére a v tomto rozhovore nám Jakub priblíži, čo v ITAPSe robil, ako vyzeral jeho pracovný deň, ale taktiež, čo sa mu najviac páčilo na práci v našej firme.
Jakub, prečo práve informatika?
Po rodičoch to mať nebudem. Obaja rodičia inklinujú skôr k umeniu. Mama ma ale predsa len viedla celý čas k počítačom. Videla v tom skvelú príležitosť pre moje budúce uplatnenie.
Kedy si sa definitívne rozhodol, že sa jej v budúcnosti budeš venovať?
Pre informatiku som sa definitívne rozhodol počas štúdia na Gymnáziu Jura Hronca v Bratislave. Mal som tam zameranie na matematiku a informatiku, takže som to aj bral ako prípravu na niečo v tomto smere. V závere strednej školy som si ale uvedomil, že sa nechcem vydať cestou programátora. Nechcel som celý život „iba sedieť a kódiť,“ ale skôr nájsť akúsi rovnováhu medzi prácou so softvérom a hardvérom. Zameral som sa teda na telekomunikácie, resp. počítačové siete.
Ako si sa dostal k práci v ITAPS-e?
V ITAPSe som začínal v roku 2018. K tejto práci som sa dostal vďaka spolužiakovi, ktorý tu už v tom čase pracoval. ITAPS hľadal nových ľudí, tak som dlho neváhal a rozhodol som sa to skúsiť.
Aká bola tvoja úloha v ITAPSe?
Pracoval som na service desku u klienta z bankového sektora, ku ktorému som teraz po štúdiu prešiel na full-time . Poskytovali sme podporu zamestnancom banky, či už so softvérom alebo hardvérom. Buď sme riešili nejakú vzniknutú poruchu alebo sme im poskytovali informácie týkajúce sa technických záležitostí. Starali sme sa v podstate o kompletné technické zázemie klienta. Zároveň som v rámci tejto pozície fungoval ako koordinátor pre ostatných externistov z ITAPSu. To znamená, že som manažoval ich dochádzku, riešil zaúčanie nových ľudí. Fungoval som v podstate ako spojka medzi klientom a ITAPSom.
Ako vyzeral tvoj bežný pracovný deň?
Počas celého dňa som musel byť dostupný na telefóne a počítači. Vybavoval som elektronické alebo telefonické žiadosti. Taktiež som poskytoval support zamestnancom, ktorí prichádzali za nami so svojimi problémami osobne. Zložitejšie požiadavky sme potom posielali na vyššiu líniu podpory.
Čo si sa v ITAPSe naučil? Čo ti táto práca dala?
Najmä veľa skúseností. Pri práci u klienta som sa naučil mnohým veciam, ku ktorým sa človek pri samotnom štúdiu nedostane. Zlepšil som sa hlavne v samostatnej práci. Rozvíjať manažérske kompetencie mi zase pomohla zodpovednosť za brigádnikov u klienta, ktorú mi po čase v ITAPSe zverili na starosť. Znalosťami a schopnosťami som o míľový krok ďalej, ako som bol pred 1 a pol rokom, keď som v ITAPSe začínal.
Čo sa ti na práci v ITAPSe páčilo najviac?
Určite hlavne mladý kolektív. Okolo mňa bolo množstvo študentov a všetci sme ťahali za jeden povraz. V ITAPSe ponúknu každému šikovnému množstvo projektov, takže si vie v relatívne krátkom čase vyskúšať rôznorodú prácu a vybrať si to, čo ho nakoniec baví. Študentovi to pomôže aj pri rozhodovaní o svojej budúcej kariére.
Dá sa stíhať práca popri škole?
Na supporte nás pracovalo viac, takže sa to stíhať určite dá. Je potrebné, aby bol niekto stále dostupný, ale všetko je o dohode a tak sme si medzi sebou vedeli prispôsobiť prácu aj podľa rozvrhu v škole.
Aké sú tvoje predstavy o budúcej kariére?
Určite by som sa chcel venovať tomu, čo som študoval, keďže moje štúdium nebolo jednoduché. Už dávnejšie som premýšľal nad prácou v bankovom sektore, aj preto som prijal džob v ITAPSe. Zaujímavé je pre mňa aj korporátne prostredie, keďže sa môžem posúvať kariérne stále vyššie, či už ako špecialista alebo manažér. Práca v ITAPSe bola preto pre mňa ideálnou príležitosťou si túto obzvlášť vyskúšať a urobiť si v tom jasno. Následne som po ukončení štúdia jednoducho prešiel ku klientovi, u ktorého som pôsobil už predtým, ešte ako zamestnanec ITAPSu.
Aké sú tvoje záujmy? Tráviš voľný čas radšej za počítačom alebo sa snažíš po práci od neho čo najskôr vypadnúť?
Sú dni, kedy mám potrebu byť po celodennom kontakte s ľuďmi iba sám a vtedy trávim čas pri filmoch, hudbe, cestovateľských videách, alebo čítam rôzne články… Samozrejme ale rád trávim čas aj s kamarátmi, ideálne pri dobrom pive.
Tvoj obľúbený film a akému športu sa venuješ?
V poslednej dobe ma zaujal Joker, podľa môjho názoru dokonale odzrkadľuje stav súčasnej spoločnosti a jej možný dopad na jednotlivca. Čo sa športu týka, keď som bol malý, hrával som futbal a od dvanástich rokov som začal s tenisom. Tomu som sa aktívne venoval do vysokej školy, chodil som aj na turnaje po Slovensku a Česku. Popri vysokej škole bolo toho času podstatne menej a tak som aj raketu musel dať trocha bokom. Počas voľna ale rád vybehnem na kurt a zaspomínam na všetky tie roky, keď som žil prakticky iba tenisom.
Čo by si odkázal študentom, ktorí uvažujú o práci v ITAPS-e?
Keď niekto má šancu pracovať počas štúdia vo firme, ako je ITAPS, určite by to mal skúsiť. Čím skôr, tým lepšie. Ja som začal až počas inžinierskeho štúdia. Myslím si, že ak niekto začne ešte skôr, už po ukončení štúdia z neho môže byť „ostrieľaný profík.“